01 7231 227 (spodnji vrtec) | 01 7232 900 (zgornji vrtec)

             

NOVO VRTČEVSKO ŠOLSKO LETO – NOVA SKUPINA ZA OTROKA?

 

V času pred poletnimi počitnicami se v vrtcih oblikujejo skupine za novo šolsko leto. To je zahtevna in včasih tudi nehvaležna naloga, saj smo pri oblikovanju skupin vezani na normative in standarde, predpisane z zakonodajo, omejeni s prostorskimi in kadrovskimi pogoji, posebnostmi otrok in še bi lahko naštevali.

Starši zaskrbljeno razmišljajo, kje bo njihov otrok v naslednjem šolskem letu. Odgovor je preprost – otrok bo pri dobri vzgojiteljici. Res je, da so si vzgojiteljice med seboj različne in prav je tako, prav vse pa so strokovno usposobljene in se vsako leto tudi dodatno izobražujejo. Otrok z menjavo vzgojiteljice pridobi na več področjih, saj je pri vsaki vzgojiteljici deležen najboljšega, nekatere so dobre glasbenice, druge likovne ustvarjalke, pri tretjih je močna plat naravoslovje … Prav vse pa sledijo Kurikulu za vrtce in smernicam za delo v predšolskem obdobju. Vzgojiteljice primerjajo starši, otroci ne. Otroci drugo vzgojiteljico sprejmejo brez težav, v vrtcu se vsi med seboj poznamo, tudi zaradi združevanja skupin, nadomeščanj.

Marsikaterega starša skrbi, da bo otrok izgubil prijatelje iz skupine, v kateri je bil do sedaj. Tako na menjave skupin gledajo starši, otroku pa bo zanimivo spoznavati novo igralnico, nove vrstnike. Otroška prijateljstva so do tretjega leta starosti kratkotrajna, povezana s trenutnimi otrokovimi dejavnostmi. Prijateljstva v predšolskem obdobju so hitro obnovljiva in odvisna od zunanjih dejavnikov, »posodil mi je igračo, je moj prijatelj«.

Pogosto staršem skrb zbuja tudi dejstvo, da bo njihov otrok v heterogeni ali kombinirani skupini. O bivanju otrok v takih oddelkih je bilo opravljenih več raziskav, ki kažejo, da imajo otroci v takih skupinah več socialnih stikov, več pozitivnega izražanja čustev in domišljije, manj je tekmovalnosti med njimi in manj agresije. Z bivanjem v takem oddelku pridobijo tako mlajši otroci, ki se učijo od starejših, pa tudi starejši otroci, ki imajo krasno priložnost, da svoje znanje posredujejo mlajšim vrstnikom, kar zelo pozitivno vpliva na razvoj njihove samopodobe.  

Pogosto slišimo, da so spremembe v življenju stalnica, prav je, da jih pogledamo s prave perspektive in v njih vidimo izziv in ne težavo. Lahko jih vidimo kot stresne, lahko pa v njih vidimo priložnost za rast. Dajmo to priložnost tudi otrokom. Sprememba skupine ali vzgojiteljice v vrtcu otrokom pomaga, da se učijo sprejemanja sprememb, lažje sprejemajo nove in drugačne ljudi. Z vsako spremembo otroci malo zrastejo, se nečesa naučijo, odkrivajo nove interese, nove prijatelje … Kot dobre morajo spremembe v vrtcu sprejeti tudi starši. Otroci so zelo dovzetni za besedno in nebesedno komunikacijo, otroci bodo hitro začutili skrb staršev v zvezi z vrtcem. Zato je pomembno, da otroci od staršev ob spremembah v življenju dobijo pozitiven zgled in spodbudo, otroci potrebujejo vedeti, da bo vse v redu.

Novo šolsko leto naj bo nov začetek, poln izzivov, zmag in dosežkov. Starši, pripeljite otroke v vrtec s prepričanjem, da se bo imel otrok v vrtcu lepo, da bo med prijatelji raziskoval in odkrival novo, se izobraževal, rastel in napredoval. Bodite ponosni na svoje otroke, zmorejo več, kot si mislimo mi odrasli.

 

Mateja Andrejka,

svetovalna delavka

 

 

 

 

Nazaj na konja – kako ravnati, ko otrok doživi negativno izkušnjo         

 

Nekako nam je vsem jasno, da vsako telesno rano, ki jo dobi naš otrok, oskrbimo in mu lajšamo bolečino. Malo manj jasno pa nam je, da ustrezno oskrbo potrebujejo tudi otrokove psihološke rane, ki jih lahko doživi ob zanj stresnih dogodkih. Ti so lahko stresni le za otroka, za nas odrasle pa lahko povsem nepomembni.

Otrok bo notranjo moč za ravnanje ob stresnih dogodkih gradil ob odraslem, ta pa mora biti umirjen in močen. Ko govorimo o res hudih stresnih dogodkih za otroka, je pomembno, da odrasli    najprej znamo umiriti sebe, šele ko smo pomirjeni mi, lahko pomirimo tudi otroka. To dosežemo z umirjenim globokim dihanjem. Ko bomo sami pomirjeni, bomo preko sebe pomirili tudi otroka. Če otroku ob stresnem dogodku govorimo, da bo še vse dobro, naj neha jokati in podobno, nas otrok ne zaznava, tudi naše neverbalne komunikacije ne zmore prebrati.

Ko smo odrasli popolnoma pomirjeni, s tem posredno vplivamo tudi na otroka. Nato gremo postopoma v kontakt z otrokom, se ga lahno dotaknemo, vzpostavimo očesni stik. Otroku damo potrditev, da vidimo, da mu je hudo, da je jezen in podobno. Šele ko začutimo, da nas otrok sprejema in se je umiril, se lahko začnemo z otrokom o situaciji pogovarjati.

Toliko na kratko, več pa lahko poslušate v posnetku predavanja: https://www.youtube.com/watch?v=emJPQxjCzhQ&t=70s

 

Povzeto po predavanju Ksenije Kos: Nazaj na konja – kako ravnati, ko otrok doživi negativno izkušnjo

 

Pripravila:

Mateja Andrejka, svetovalna delavka

 

Vir slike: https://www.pravljicna.si/wp-content/uploads/2016/08/depresija-otroci.jpg

 

 

Tel: 01 7231 227 (spodnji vrtec)
Tel: 01 7232 900 (zgornji vrtec)
E-pošta: vrtec@osmoravce.si
Splet: www.vrtec-moravce.si

marec 2024
P T S Č P S N
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Dostopnost